Van de Velde profiteert van badmode dochtermerk Prima Donna

Lingeriefabrikant Van de Velde heeft tijdens de eerste helft van dit jaar een omzet gerealiseerd van 107 miljoen euro. Dat betekende een stijging met 10,3 procent tegenover dezelfde periode vorig jaar. De bedrijfswinst steeg met 19,2 procent tot 34,2 miljoen euro. Daarmee breekt de groep de halfjaarlijkse recordwinst van 31,8 miljoen euro die drie jaar geleden werd geboekt.

Er wordt aan toegevoegd dat alle merken van de groep goede resultaten lieten optekenen, maar vooral de nieuwe badmode van het merk PrimaDonna zou een belangrijk succes hebben laten optekenen. Wel diende Van de Velde een waardevermindering van 16,3 miljoen euro te boeken op zijn Amerikaanse dochter Intimacy.

Van de Velde merkte nog op dat de voororders voor het najaar in de groothandel op een hoger niveau liggen dan vorig jaar. Tevens werd aangekondigd dat de aandeelhouders dit najaar een tussentijds dividend krijgen uitgekeerd. Van de Velde keerde nog nooit eerder een tussentijds dividend uit.

Bron: Express.be