Zalando boekt vooruitgang op strategische agenda en realiseert een sterk derde kwartaal

Significante strategische vooruitgang in 2021 op het vlak van Zalando ’s visie om het startpunt voor mode te zijn, zijn platformtransitie en duurzaamheidsambities

  • Sterk financieel resultaat in het eerste volledige kwartaal van heropende economieën: brutohandelsvolume (GMV) groeit met 25,3% tot 3,1 miljard euro; aangepast EBIT van 9,8 miljoen euro
  • Bevestiging van de verhoogde vooruitzichten voor 2021: GMV-groei tussen 31-36%, omzetgroei tussen 26-31% en aangepast EBIT in de bovenste helft van de beoogde bandbreedte van 400-475 miljoen euro
  • Zalando lanceert Plus-lidmaatschap in Nederland met premium voordelen voor klanten

    Robert Gentz, Zalando co-CEO, zegt: “Gedurende het jaar hebben we sterke vooruitgang geboekt op alle gebieden van onze strategie. We richtten ons altijd op onze langetermijnvisie om het startpunt voor mode te zijn en een echt duurzaam platform te creëren met meer dan 30 miljard euro in brutohandelsvolume tegen 2025. We kijken vol vertrouwen uit naar 2022 en hebben verschillende strategische initiatieven in de pijplijn zitten die in de smaak zullen vallen bij zowel klanten als partners en onze duurzaamheidsagenda verder vormgeven.”

    David Schröder, Chief Financial Officer, zegt: “We zijn verheugd dat onze sterke prestaties zich in het derde kwartaal hebben voortgezet - het eerste kwartaal waarin economieën volledig heropend waren. Ondanks de toenemende inflatie en onzekerheden in de aanvoerketen hebben wij er vertrouwen in onze verhoogde jaarverwachting te kunnen realiseren. Wij kijken ernaar uit om onze klanten te inspireren en onze partners te ondersteunen tijdens cyberweek en de komende feestperiode.”