eGain AI Knowledge Hub™ automatiseert handmatige kennisbeheerprocessen met AI, waardoor de time-to-business-value wordt versneld
CHICAGO, Oct. 15, 2025 (GLOBE NEWSWIRE) -- eGain Corporation (NASDAQ: EGAN), een toonaangevende leverancier van AI CX-automatisering op basis van Trusted Knowledge™, belichtte vandaag tijdens de Solve25-gebruikersconferentie in Chicago de transformatie van traditioneel kennisbeheer naar AI-gestuurde kennisautomatisering. De bekroonde AI Knowledge Hub van het bedrijf zorgt voor een revolutie in de manier waarop bedrijven omgaan met de contentchaos die organisaties jaarlijks naar schatting 31 miljard dollar kost. Het levert een meetbare AI-ROI op voor contactcenters, klantenserviceteams en interne bedrijfsfuncties zoals HR en Learning & Development.
Volgens een enquête onder 1000 organisaties door APQC (American Productivity and Quality Center) zijn tijdsbeperkingen en een gebrek aan middelen de twee grootste barrières bij het vastleggen en behouden van kennis. Deze belemmeringen worden nog groter door de tijd en de handmatige inspanningen die nodig zijn om kennisinhoud te beheren en bij te werken. Deze uitdaging is vooral nijpend in contactcenters, klantenserviceafdelingen, HR en Learning & Development. Hier zijn kennissilo’s, tegenstrijdige informatie en mislukte kennismanagementprojecten inmiddels gebruikelijk. AI helpt dit probleem rechtstreeks aan te pakken door het kennisbeheerproces van begin tot eind te automatiseren: ontdekken, creëren, beheren, publiceren en optimaliseren.
Leidinggevenden op het gebied van klantenservice en ondersteuning moeten het hoofd bieden aan nieuwe druk vanuit het management om conversationele GenAI-oplossingen te ondersteunen. 'Het succes van deze tools hangt echter af van de kwaliteit en beschikbaarheid van de kennisinhoud,' schreven Kim Hedlin en Jennifer Macintosh van Gartner. 'Veel organisaties vertrouwen op handmatige processen voor het beheren van kennisinhoud die niet langer aan hun behoeften voldoet. AI-toepassingen voor KM kunnen leidinggevenden op het gebied van klantenservice en -ondersteuning helpen een hoogwaardige kennisbibliotheek te onderhouden die zowel menselijke als AI-gebruikers bedient.'*
Het voordeel van de eGain AI Knowledge Method™
De AI Knowledge Hub van eGain integreert best practices op het gebied van kennismanagement en AI-orkestratie, die samen de eGain AI Knowledge Method vormen: een methodologie die erop is gericht 'de kennis die je nodig hebt' te ontdekken, 'niet de kennis die je al hebt.' Deze benadering onderkent dat vaak slechts 10% van de kennisinhoud verantwoordelijk is voor 90% van het rendement op kennisinvesteringen.
Het platform maakt gebruik van AI om processen te automatiseren die voorheen handmatig en tijdrovend waren:
Wie profiteert van kennisautomatisering?
Organisaties in verschillende sectoren maken gebruik van de AI Knowledge Hub van eGain om hun bedrijfsvoering te transformeren:
'De vragen van onze klanten zijn breed en de regelgeving in onze sector verandert voortdurend,' zegt Mariana Estrada, Chief Strategy Officer van RPM Living, een klant van eGain. 'Met eGain kunnen we onze kennis snel en op grote schaal creëren, onderhouden en optimaliseren dankzij de AI-mogelijkheden die zijn gebaseerd op een betrouwbare basis van content.'
Over eGain
eGain helpt bedrijven de ervaring te verbeteren en de kosten te verlagen door AI CX-automatisering te leveren op basis van vertrouwde kennis en bruikbare antwoorden. Ga voor meer informatie naar www.egain.com.
eGain, Trusted Knowledge, eGain AI Knowledge Method en eGain AI Knowledge Hub zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van eGain Corporation. Andere handelsmerken en handelsnamen zijn van hun respectievelijke eigenaars.
CONTACT: Contact eGain Mediarelaties press@egain.com