Luchtvaartsector staat lager

De laatste tijd worden de aandelen van de luchtvaartsector amper verhandeld. Over de afgelopen 3 maanden staat de sector op ruim 2 procent min. De beleggers die het gemiddelde aandeel uit de sector in 2000 aanschaften staan nu op een beduidende plus van ruim 562 procent. Sinds 2012 groeide de sector circa 179 procent. Gemiddeld levert de sector een vrij fors dividendrendement op van 1 procent.

Rendementen luchtvaartsector

fundmantele data

De Amerikaanse luchtvaartbedrijven zijn qua hun koers/winst-verhouding goedkoper dan de Europese. Per aandeel betalen beleggers nu minder voor de winst per aandeel van de Amerikaanse aandelen. Blijkbaar verwacht de markt dus meer groei van de Europese aandelen. De gehele sector noteert nu op een lage CAPE-ratio van 5. Bij de aandelen met de hogere CAPE-ratio's zien we o.a. Ryanair , Finnair en Skywest Inc. Aandelen met de lagere CAPE-ratio's zijn Honda Motor Company, Norwegian Air Shuttle en Lufthansa .

We zien verder dat de Europese luchtvaartsector op een CAPE van -32 noteert en de Amerikaanse op 23. Zowel de Amerikaanse als de Europese sector staat over de afgelopen 12 maanden op winst.

De Europese aandelen in deze sector staan bijna 28 procent hoger en die in Amerikanen staan circa 5 procent in de plus.

De Europese luchtvaartsector brengtnu meer dividend op dan de Amerikaanse. Die in Europa noteren op 0,68 procent en die in Amerika op 0,4 procent.

Analist.nl Nieuwsdienst: +31 084-0032-842
nieuws@analist.nl

Copyright analist.nl B.V.
All rights reserved. Any redistribution, duplication or archiving prohibited. Analist.nl doesn't warrant the accuracy of any News Content provided and shall not be liable for any errors, inaccuracies or for any actions taken in reliance thereon.