MIVB sluit reclamecontract met Franse groep JCDecaux

De Maatschappij voor Intercommunaal Vervoer Brussel (MIVB) heeft een publicitair contract gesloten met de Franse reclamegroep JCDecaux. Door het nieuwe contract krijgt het Franse bedrijf de uitbating toegewezen van de publicitaire ruimtes in de voertuigen en stations van het Brusselse vervoerbedrijf.

De voorbije achttien jaar was die uitbating in handen van de groep Media Transport Brussels, de reclameregie van de Brusselse vervoersmaatschappij en de mediagroep ClearChannel. Bij de openbare aanbesteding van het nieuwe contract, gelanceerd tijdens de voorbije lente, hadden JCDecaux en ClearChannel zich als kandidaat-uitbater gemeld.

JCDecaux is ook uitbater van het Brusselse stadfietsenproject Villo. Het nieuwe contract heeft een looptijd van twaalf jaar. De overeenkomst zou de Brusselse vervoersmaatschappij jaarlijks een bedrag tussen 1,8 miljoen euro en 2 miljoen euro kunnen opbrengen.

Bron: Express.be